Om klubben

Västerdalarnas flygklubb bildades 1936 och har idag närmare 200 medlemmar. Ett eget flygfält, gäststugor, asfalterad bana och fritt luftrum gör det till en attraktiv klubb för såväl lokala som gästande medlemmar. På gångavstånd från flygfältet finns det alla möjliga matställen, från café och pizzerior till restauranger av hög klass. Vi har husvagns- och tältplats vid flygplatsen. Eller varför inte hyra någon av våra campingstugor Cumulus, Nimbus eller Cirrus. I servicebyggnaden på campingen finns det tillgång till fullt utrustat kök, WiFi, dusch, toalett, tvättmaskin och torktumlare. I lekparken utanför klubbstugan finns gungor, karusell och sandlåda för barnen. Där står också den populäraste av alla flygplan, lilla Dusty, och väntar på att den yngsta piloten ska ta plats.

Tillitscafé

I klubbstugan finns ett tillitscafé. Det finns bland annat pizzor och glass i frysen, läsk och snacks i kylen. Vi lägger en stor tillit hos våra medlemmar och besökare så det är upp till var och en att betala kontant direkt i kaffekassan eller skriva upp på kreditlistan i pärmen så vi får in omkostnaderna och kan fortsätta med kafeterian på flygklubben. Det finns nya kreditlistor i pärmen och på kontoret.Vi undviker helst, men det är alltså inte förbjudet att swisha små summor. (<100:-) men då tillkommer 5:-/swish.
Naturligtvis hjälps alla åt att hålla rent och snyggt i klubbstugan så väl som i hangarerna.