Nyhetsflöde

2024-02-27

Torsdagsträff segelflygtema

Segelflygsäsongen närmar sig så vi fortsätter med mer segelflyginspiration, Torsdag 7/3 19:00 berättar Johan om hur man drar iväg med segelflygplan norrut i terräng där segelflygtrafik är sällsynt. 2021 flög Johan med klubben LS6 upp till Ramsele via Ockelbo på ett försök till 100mil FAI-triangel. Hör Johan berätta om hur han går till väga för att genomföra en sådan flygning och ställ dina frågor!

Nu närmast på Torsdag 29/2 19:00 berättar Jari om vågflygning från bland annat Bjorli, Ottsjö, Hemavan.

Anmäl gärna ert deltagande till Ola, det kommer finns korv med bröd till de som önskar!

Varmt välkomna!

2024-02-24

Flygsäkerhetsseminarium – Flyg Säkert 3

Lördag 9 mars 10:00-ca 16:00

Obligatoriskt för alla aktiva segelflygare

Torbjörn Olsson (Segelflyget) och Anders Haglund (Flygsäkerhetsman)

Vi ser gärna att alla aktiva piloter är med på seminariet och givetvis att funktionärer som leder klubbens verksamhet deltager aktivt.

Flyg säkert 3 är indelat i 3 moduler som behandlar säkerhetskultur och riskidentifiering samt lite om pilotens egen status med tips om personlig checklista. Till detta finns även en modul om flygbogsering för de klubbar som bogserar och avslutningsvis lite om störningsrapportering. Genomförs alla fem modulerna tar seminariet ca 4-5 timmar inklusive raster, så en helgdag är lämplig att planera in för aktiviteten.

2024-01-26

JOYNA

Västerdalarnas Flygklubb är en av lanseringsföreningarna av Folkspels nya digitala prenumerationslotteri! 3 april börjar vi sälja prenumerationer och 7 juni är första dragningen. Håll utkik så berättar vi snart mer hur du köper din prenumeration.

För varje såld prenumeration får flygklubben pengar, och du har chans att vinna hundratusentals kronor. Win win! ????????

2023-12-26

Reportage i Siljan News om Axel

Läs det fina reportaget om Axel! Hoppas det kan inspirera fler att hitta till vår förening ??????

Siljan News

2023-12-07

MEDLEMSMÖTE 9/12 11:00

Alla medlemmar inbjuds till medlemsmöte där vi tänker prata om i vilken riktning VFK skall gå framöver.
Vad skall vi flyga med i framtiden?
Hur vill du att det skall fungera på klubben?
Vad kan vi som förening göra bättre så att just du känner att VFK är klubben för dig?
Kom och gör din röst hörd!
Vi kommer även att diskutera lösningar på vissa funktionärsposter där vi idag har vakanser. Idag så saknas tex: stugfogde och kassör samt revisor. Kanske du är den som kan fylla någon av dessa luckor.

Vi bjuder på fika Anmäl ditt deltagande till :
gubbola.andersson@gmail.com mobil 070-385 33 58.

Alla medlemmar har fått inbjudan skickat per SMS och epost via myweblog till detta mötet, har du inte fått det vänligen kontakta oss så vi får kolla vad som är fel.

2023-11-10

Köp bingolotter av oss!

Stötta Västerdalarnas Flygklubb genom att enkelt köpa digitala Bingolotter! Överskottet går direkt till vår förening. Win-win

Visa: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14