Nyhetsflöde

2023-10-02

65+ 30 september

Lördag den 30 september hade vi nöjet att bjuda in klubbmedlemmar som kvalade in i 65+ klassen.

Som vi kunde märka så fanns det ett stort intresse för detta evenemang då hela 24 medlemmar deltog. Dagen startade med flygning i motor- och segelflygplan för de som ville. Ett mycket uppskattat inslag då många av deltagarna inte flugit på många år och nu fick chansen att få en flygtur över bygden.

Många glada minnen dök upp och historier berättades, en del med varierande sanningshalt, men en historia blir ju bara bättre med åren då det i vissa fall läggs till och eller dras ifrån en del detaljer.

Som avslutning på dagen serverades middag och stämningen steg allt eftersom kvällen framskred. Film och bildvisning från tider som gått var också ett uppskattat inslag.

Sammanfattningsvis så var detta evenemang mycket uppskattat av deltagarna och vi hoppas att kunna genomföra något liknande igen framöver.

2023-09-29

Flygklubben på Myrbacka skola

Idag har vi visat upp föreningen och modellflyg för årskurs 4-6 på Myrbacka skola. Drygt 60 elever har under dagen provat på vår modellflygsimulator

2023-09-16

Axel vann USM

Grattis Axel till segern i Ungdoms SM som avgjordes i Uppsala idag!

2023-09-12

Drop in flygning

2023-09-10

Besök hos mora flygklubb

I Lördags hade Mora flygklubb en klubbdag, några av klubbens piloter passade på att besöka dem i det fina vädret. Axel och Philip tog tillfället i akt och tog klubbens DG-500 över till Mora, mycket trevligt initiativ att använda flygplanen till mer än det "vanliga".

2023-09-06

Rapport från Björli

Jari Niskanen, L-G Uhr, Håkan Schweitzer, Lars Asplund är i grannlandet Norge och platsen heter Bjorli inte långt från Åldalsnes i närheten av Trollväggen. Flygningen sker från ett fält med fin fina förutsättningar och ett bra område för vågflygning. Verksamheten har pågått från 1 september och vi flyger fram till nu på lördag 9 september. De har UYP och TYA med sig. Hittils har den högsta höjdvinsten varit 4730m och det är Håkan som lyckats med den!

Se RST för resultat och Glidernet för live status under dagen.

Visa: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13