Nyhetsflöde

2023-05-04

Torsdagsträff 4/5 pricklandning

Kvällens torsdagsträff, pricklandning och kolbullar i grillkåtan!

Vi gratulerar Ola som segrare av pricklandningen, tätt följt av Bengt, Johan, Stefan

2023-05-03

Lärarstarter 6 maj 09:30

Lärarstart segel!

Du som behöver lärarstart inför denna säsong har möjlighet att få detta utfört nu på Lördag 6 Maj.
Håkan finns på plats från 09.30. Boka din flygning direkt med Håkan.
Du som inte kan på Lördag men behöver lärarstart skall också meddela detta till Håkan. Vi vill få översikt på antalet flygare som totalt behöver hjälp.
Meddela via mail till Håkan.
Hakan_schweitzer A msn.com

2023-04-29

Torsdagsträff 4/5 18:00

På Torsdag 18:00 kör vi utomhusaktivitet med kolbullar i grillkåtan och pricklandningstävling (KOR och VUY). Anmäl gärna till Johan eller Ola om ni tänker komma så vi kan förbereda mängden kolbullar i förväg.

Ses på Torsdag!

2023-04-24

Rapport från årsmötet

VFK höll sitt årsmöte 15 april.

Vid detta möte så var det dags för val av bland annat ny ordförande då Kjell Dalsheim avgick efter 45 år på posten. Kjell som i sin start på flygarkarriären modellflög på landslagsnivå började segelflyga 1979 och året före blev han vald till ordförande för Västerdalarnas Flygklubb. Han har under dessa år återstartat Flygfesten som låg i träda från 1973 till 1986. Tillsammans med klubbkamraterna har Kjell drivit upp Flygfesten till vad den är idag, en högt nationellt och internationellt uppskattad Flygfest. Han har även som segelflygare gjort storartade prestationer och var den första pilot i Sverige som segelflög över 100 mil med ett 15-meters flygplan.

Som efterträdare valdes Ola Andersson som varit aktiv i klubben ungefär lika länge som Kjell varit ordförande.

Sedvanlig avtackning med blommor och utnämning till hedersmedlem skedde under årsmötet. Senare på kvällen avslutas det hela med en mycket trevlig årsmötesfest på Hotell Dala Järna.

God mat och musik och även en specialskriven sång tillägnad Kjell, framförd av Järna Elvis kompad av Emma, avslutade dagen.

2023-04-18

Inflygning av bogserpiloter

Denna vecka är det full fart på inflygning av våra bogserpiloter som nu ska lära sig flyga Dynamic WT9, SE-VUY. Är det fler som är intresserade är det bara att höra av sig

2023-03-26

Navövning 26/3

Idag hade vi aktivtetsdag med navövning, 8 piloter navigerade runt en bana på 25nm med 6 målpunkter som hittades. Det kommer troligen bli fler liknande övningar framöver för alla som missade denna roliga dag!

Visa: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14